“Ik heb hier de mogelijkheid om mensen te helpen”

Zorgprofessionals en patiënten moeten altijd kunnen beschikken over voldoende, kwalitatieve en betaalbare medische hulpmiddelen. Dát is onze zorg. We zijn voor zorginstellingen en patiënten de betrouwbare partner waarop men altijd kan rekenen. Met G3-Medical wordt het ‘gewoon goed geregeld’.

Maar wie zijn die regelaars en wat doen zij precies? Graag stellen we onze medewerkers aan je voor, met dit keer het woord aan onze accountmanager Frank Tanke.     

Frank werkt nu 3,5 jaar bij G3 Medical. Hiervoor werkte hij bij een bedrijf dat is gespecialiseerd in zorginrichting en ziekenhuismeubilair. “Ik kom graag in het ziekenhuis”, begint Frank zijn verhaal. “Ik weet het, het klinkt misschien een beetje raar, want niemand komt graag in het ziekenhuis. Ik heb mezelf vaak afgevraagd wat me zo trekt aan een ziekenhuis-omgeving. Ik denk dat het antwoord ligt in het feit dat ik hier de mogelijkheid heb om mensen te helpen met producten die het welzijn van patiënten en zorgverleners verhogen. Dat waren vroeger meubels, nu zijn het medische hulpmiddelen.”

Altijd op zoek naar een oplossing
Frank is regelmatig in ziekenhuizen te vinden. De ene keer heeft hij een afspraak met de assortimentscoördinator of inkoper, de andere keer meldt hij zich bij de afdeling Urologie om een nieuw urinemeetsysteem te testen. Of hij heeft een afspraak met de medische technische dienst vanwege problemen met een laryngoscoop.

“Ik ben er om oplossingen te bieden. Als organisatie zijn we heel scherp op de markt. Als er vragen zijn, dan zoeken we altijd naar een oplossing. Die oplossing is vaak snel geregeld, maar het komt ook voor dat er sprake is van een meer structureel probleem dat bij meerdere ziekenhuizen speelt. Dan gaan we direct met onze leveranciers om de tafel zitten. Op deze manier hebben we in samenwerking met ziekenhuizen al verschillende producten ontwikkeld.”

Eigen ontwikkeling en productie
Als voorbeeld noemt Frank de eigen lijn antislipsokken. “We kregen van ziekenhuizen te horen dat de sokken erg duur werden. Daarop zijn we een eigen productie gestart. Het bleek voordeliger te kunnen, zónder in te leveren op kwaliteit. Nu – 1,5 jaar –  later gebruikt bijna 85% van de ziekenhuizen onze antislipsokken. In dit geval ging het om een prijskwestie, maar we krijgen ook meer complexe, technische vragen. Bijvoorbeeld met betrekking tot meer gebruiksgemak, meer comfort voor de patiënt of het verlagen van de milieu-impact. Als de oplossing er niet is, dan maken we die gewoon.”

“Als de oplossing er niet is, dan maken we die gewoon.”

Verduurzaming van de zorg
Samen met onze leveranciers en klanten zetten we in op minder afval en meer hergebruik.  “Hiervoor heb je soms een lange adem nodig”,  weet Frank uit ervaring. “Verduurzamen is niet eenvoudig. Gelukkig komt er binnen ziekenhuizen steeds meer structureel aandacht voor dit onderwerp met de oprichting van Green Teams. We overleggen regelmatig met elkaar om te kijken hoe we de zorg kunnen verduurzamen. Vanuit de klant horen we de behoefte en vanuit de leverancier de mogelijkheden. Aan ons de taak om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Mooi voorbeeld hiervan is de Serres NEMO, een verwijderingssysteem voor chirurgische vloeistoffen dat een aanzienlijk afvalbesparing en C02-reductie oplevert. Ik begeleid de implementatie van dit innovatieve systeem en ben blij dat ik op deze manier kan bijdragen aan het verbeteren en verduurzamen van de zorg.”

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *