Zorgprofessionals en patiënten moeten altijd kunnen beschikken over voldoende, kwalitatieve en betaalbare medische hulpmiddelen. Dát is onze zorg. We zijn voor zorginstellingen en patiënten de betrouwbare partner waarop men altijd kan rekenen. Met G3 Medical wordt het ‘gewoon goed geregeld’.
Maar wie zijn die regelaars en wat doen zij precies? Graag stellen we onze medewerkers aan je voor, met dit keer het woord aan Amber Janssen, Medewerker klantbeleving.
Binnen G3 Medical is Amber verantwoordelijk voor het EmdaMed-assortiment. Als Medewerker Klantbeleving ondersteunt Amber de buitendienst en beantwoordt ze vragen van klanten. “Dat kan van alles zijn. Van vragen over facturen, manco’s en klachtenafhandeling tot productadvies”, vertelt zij.
Geen half antwoord
Een productspecialist wil ze zichzelf niet noemen, maar ze heeft wel veel kennis in huis. “De meeste vragen kan ik zelf beantwoorden, maar als we echt de diepte ingaan, dan schakel ik een collega in. Die gaat dan meestal langs om de exacte klantvraag te achterhalen, zodat we hierop ook een volledig antwoord kunnen geven. Ik houd zelf ook niet van halve antwoorden. Ik vind het belangrijk om zo volledig mogelijk te zijn in mijn antwoorden, zodat de klant echt geholpen is. Daarbij vind ik snelheid ook belangrijk. Dat is zeker een sterk punt van G3 Medical. De lijnen zijn kort en we kunnen snel schakelen.”
Wendbare organisatie en oplossingsgericht
De afgelopen periode waren er intern veel ontwikkelingen, waaronder het samengaan van G3 Medical en EmdaMed. Amber vertelt hierover: “Een fusie heeft grote impact op de organisatie, maar je leert er ook van. Je leert omgaan met veranderingen, dit maakt je wendbaarder als persoon en organisatie, en je leert oplossingsgericht denken. Dit werkt ook in het voordeel van de klant. Dat geldt eveneens voor de fusie zelf. Als onderdeel van OptiGroup kunnen we klanten een nog completer assortiment aanbieden en beschikken we over een uitgebreid kennisnetwerk. Op dit moment is de fusie nog niet wettelijk rond, waardoor er soms voor klanten nog wat onduidelijkheden zijn. Hiervan zijn we ons bewust, maar we doen onze best om de overgang voor klanten zo soepel mogelijk te laten verlopen.”
Tafelvoetbal
“We krijgen intern veel vrijheid en de samenwerking met de zusterbedrijven biedt groeikansen. Ik heb het erg naar mijn zin bij G3 Medical. De collega’s zijn leuk en je wordt gehoord. Zo had ik het idee om een tafelvoetbal neer te zetten in de kantine. Nou, die staat er hoor. Bij G3 wordt het gewoon (goed) geregeld voor klanten én voor medewerkers.”